tisdag 17 april 2012

Potatissnurror

För en tid sedan gjorde jag ett bildupplägg på FB på dessa läckra potatissnurror. Det blev populära värre och har nu fått förfrågan om att lägga upp receptet på bloggen. Så här kommer det!




Recept


1 ark färdig smördeg på rulle
Kokt svalnad potatis
Riven västerbottensost
Flingsalt
Svartpeppar
Uppvispat ägg

Bred ut arket med smördeg. Pressa potatisen och strö över. Strö ett lager ost över det, salta och peppra.
Rulla ihop som en rulltårta och skär ca 3 cm breda skivor. Lägg på en bakpapperklädd plåt. Pensla med uppvispat ägg och strö på lite mer ost ovanpå.

Baka i ugnen på 200 grader, ca 20 min tills de fått fin färg. Servera genast.

TIPS! Strö över lite färsk timjan innan du rullar ihop rullen, ger en fräsch & fin smak!

Mumsfillibabba!

Hittade receptet på den här fina bloggen.

Nya lyktor

 Måste bara visa mina nya fina lyktor som jag klickade hem från Designonline förra veckan. 20% i rabatt var allt som krävdes för att jag skulle falla dit, det plus att de var snygga också! Älskar den här färgen, vattengrön, känns somrigt och fräscht! De ska få pryda köksbordet här hemma.






Nu är det hög tid att hjälpa sambon med kvällsmaten!

Kram, kram!

2 kommentarer:

  1. NU har jag provat snurrorna. Men snabb som jag är så råkade jag köpa filodeg - men det funkade bra det med. Hade sötpotatis hemma som jag provade med - det rekommenderas, mums. Den degen som blev över la jag äppelbitar i och strödde över floursocker och kanel, harinte smakat men barnen kommer säkert att äta det.
    Snurrorna ska vi äta kalla i morgon på picnick.
    Sara T

    SvaraRadera
  2. Låter jättegott Sara! Bra att utnyttja det som blev över av degen också.
    Ha så mysigt på picknicken i morgon!

    SvaraRadera