torsdag 12 juli 2012

Maries goda ananaspaj

God middag på er!
Här håller jag på att slipar och målar om köksbord och stolar - ÄNTLIGEN! =)

Här kommer recept på den gudomligt goda ananaspajen min söta svägerska bjöd på sist vi hade ost & vinkväll där. Ni MÅSTE bara prova den!!


Recept

Deg:
150 g smält smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
1 burk krossad ananas, ca 260 gram
2 dl creme fraiche
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
1 dl socker

Blanda ihop ingredienserna till degen och tryck ut den i en låg smord pajform.
Häll ananasen i en sil och låt juicen rinna av något, lägg i ananasen på pajskalet. Blanda ihop resten av fyllningen och bred över alltihop.
Baka i ugn 175 grader, ca 20-30 min.

Servera med lättvispad grädde eller vaniljglass - sååå gott!!

Dags att fortsätta måla här då, blir fint!

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig bakat med ananas, det måste det bli ändring på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! =)

      Måste erkänna att det är faktiskt första gången jag bakat med ananas också... =D

      Radera